«Звірі доступності»
Тип: плитка;
Клас: невизначено в природі
Вже майже півроку пофарбована контрастна бруківка лежить у Нікополі, замість направляючої тактильної плитки. Натомість є попереджувальна тактильна плитка, що може свідчити — реальної направляючої не буде.

Якщо вже економити, то у даному випадку доречно було б зробити контрастний бордюр на кінці сходинки, замість попереджувальних тактильних елементів перед кожною.
Цей проєкт є відновленням елементів благоустрою. Було оголошено тендер на капітальний ремонт об’єкту пішохідної зони від вул. Електрометалургів до вул. Шевченка у м. Нікополь Дніпропетровської області. У проєкт входить реконструкція пішохідної зони та облаштування її пандусами. Загальна вартість робіт за тендером — 2 110 000 грн. Кошти з місцевого бюджету.
Зручність: для людей з легким порушенням зору направляюча контрастна жовта бруківка ще має сенс, але для людей повністю незрячих — це як зуби мудрості — функціональність на нулі.
Тип: пандус;
Клас: з елементами нормативності
Також у проєкті сходинкові марші мають дублюватись пандусами. Два з них вже майже готові, а третій — ще в планах.

Кути двох пандусів на фото виглядають ніби то нормативно (треба перевіряти), але поручні виготовлені не по державно-будівельних нормах.
Зручність: Поручні мають бути на висоті 70 та 90 см, округлі та прикріплені Г-образним чином. Такі поручні є зручні для всіх, а також ними комфортно користуватись уздовж усього пандусу, адже завдяки спеціальному методу кріплення до конструкції, людині не потрібно кожен раз перехоплювати рукою за новий шматок поручня.

Ми точно знаємо, що в Нікополі бачили і знають, як мають виглядати нормативні поручні, адже до міської ради поручні на пандусі саме такі.

Нагадаємо: які розміри та норми пандусу.
Залежно від висоти перешкоди, відповідним має бути кут нахилу пандусу: 0.2 м і менше – допускається кут нахилу 10% (1:10 – співвідношення висоти перешкоди до довжини пандусу), до 0.8 м – 8% (1:12), якщо висота більша за 0.8 м, то кут має бути 5% (1:20). У ширину пандус має бути від 1.2 м.
Навіщо потрібен пандус?
Пандус полегшує доступ людей до будівлі. Адже не всі люди мають однакову мобільність і завдяки ньому можуть легко потрапити чи пересуватись приміщенням, де є певні фізичні бар’єри. Наприклад, сходи.
Кому потрібен пандус?
Маломобільним групам населення (МГН). Їх часто звужують до осіб з інвалідністю. Це помилкове твердження, до МГН також належать: літні люди, люди з дитячими візочками та дітьми до семи років, вагітні жінки, вагітні чоловіки (якщо їм таки вдасться), люди з тимчасовими порушеннями здоров'я.
Тип: Рейки;
Клас: Совєцький пережиток
Окрім пандусів, на сходах вирішили встановити ще й рейки. Кажуть, що це буде додаткова альтернатива пандусу: для батьків з маленькими дітьми на візках, для велосипедистів і т.д.Тут є важливий момент: дитячі візки в наш час можуть мати різну ширину між колесами, або взагалі бути триколісними. Те саме стосується і людей з важкими валізами: рейки — не спрощують пересування. Також кут нахилу їх зазвичай дуже стрімкий.
Варто зазначити, що одна рейка все ж була б доречна для перевезення велосипедів за потреби. Таке практикують у тій же сусідній Польщі.

Даша Бойко, журналістка Нікополь.City:
«Є важливий нюанс в тому, що місцева влада не виносить питання благоустрою чи інклюзивності на публічні обговорення і не залучає громадськість.
У нас виходить таким чином, що обговорення влади і громади відбуваються лише на фейсбуці. Якщо ти піднімаєш якесь питання на фб, і будеш його до кінця «прокачувати» і відслідковувати, тоді може бути якийсь результат. Немає діалогу продуктивного між мешканцями і владою.
Якщо робити благоустрій, в якому мають бути елементи інклюзивності, то варто на початку проєкту залучати маломобільні групи населення, щоб отримати якісь поради, консультації, побажання, а не по факту настання проблеми. А так все задом наперед виходить»
Дуже сподіваємось, що громада міста та влада поспілкуються між собою та знайдуть класні рішення, які будуть зручні усім жителям міста. Для цього важливий відкритий діалог. А ми будемо слідкувати за архітектурними змінами в місті, та процесом втілення проєкту. Вам теж цікаво побачити фінальний результат?