Минулого тижня «Укрзалізниця» запустила новий мобільний додаток. Він уже є на AppStore та Google Play.
У застосунку можна: придбати квитки на всі поїзди далекого сполучення по Україні; повернути квитки; отримувати сповіщення про рейс та колію прибуття/відправлення поїзда; знайти необхідний рейс та відповіді на поширені запитання щодо перевезень; отримати доступ до особистого кабінету зі збереженням історії рейсів та даних пасажирів для швидких повторних замовлень.
Та, як виявилося, додаток доступний не для всіх користувачів. Тож ми вирішили розібратися, що не так із застосунком «Укрзалізниці».
Ніякої користі для людей з інвалідністю
Засновник організації «Доступно.UA» Дмитро Щебетюк завантажив застосунок і помітив проблеми, з якими зіштовхнуться користувачі з інвалідністю:
1) Через новий застосунок не можна замовити спецвагон/спецкупе (альтернатива — сайт).
2) Немає можливості вибрати місце в «Інтерсіті» для людини з інвалідністю.
3) Через додаток не можна купити пільговий квиток (йде мова про пільги на проїзд залізничним транспортом для осіб з інвалідністю, які діють з 1 жовтня до 15 травня).
Також Дмитро підмічає, що в розділі «Часті питання» в застосунку не вистачає пояснення «як вибрати спеціальне місце для людини з інвалідністю».
Навіть таке запитання з коректною відповіддю дало б розуміння ЛзІ, що про них таки думають. Якщо, звісно ж, думають.
Є й позитивні характеристики, проте їх поки що недостатньо.
«В цілому в додатку витримана контрастність. Також у застосунку вживають правильну термінологію — люди з інвалідністю, а не інваліди».
«Звичайно, те, як тебе називають, має значення. І це той випадок, коли ще важливішим є функціонал, якого ти потребуєш», — каже Дмитро.
Додаток недоступний для слабозорих та незрячих користувачів
Розробники додатку «Укрзалізниці» не врахували потреби всіх користувачів. На це звернули увагу активісти. Вони наголошують, що на даний момент додаток залишається недоступним для людей, які мають порушення зору (слабозорих та незрячих).
У Facebook Петро Поліщук зазначає, що новий додаток порушує Статтю 116 Закону України Про електронні комунікації. Доступ до електронних комунікаційних послуг для осіб з інвалідністю.
«1. Відповідно до правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг постачальники електронних комунікаційних послуг забезпечують споживачам з інвалідністю можливість:
1) рівного доступу до електронних комунікаційних послуг, у тому числі щодо обсягів та якості інформації щодо договору, передбаченої статтею 105 цього Закону, як і для інших споживачів;
2) скористатися вибором постачальників електронних комунікаційних послуг.
2. З метою спрощення доступу до електронних комунікаційних послуг для осіб з інвалідністю постачальники електронних комунікаційних послуг забезпечують у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра, їх доступність, зокрема, шляхом:
1) надання інформації про послуги й сервіси, які можна отримати з використанням відповідних пристроїв та засобів, передбачаючи доступність такої інформації:
а) через більше ніж один орган чуття;
б) у текстових форматах, які можуть бути використані для створення альтернативних допоміжних форматів, що передаватимуть інформацію користувачам різними способами та більше ніж через один орган чуття;
в) з використанням шрифтів достатнього розміру та прийнятної форми, застосуванням достатнього контрасту та регульованого інтервалу між літерами, рядками та абзацами;
г) з доповненням будь-якого нетекстового змісту альтернативним шляхом її подання споживачу;
ґ) у відповідний та достатній спосіб, що забезпечує сприйнятливість, дієвість, зрозумілість та надійність інформації;
2) забезпечення при розробці своїх веб-сайтів, пов’язаних із ними додатків, у тому числі мобільних, їх надійності та доступності для сприйняття, користування й розуміння особами з інвалідністю;
3) повідомлення в доступних формах комунікації службою підтримки (за наявності інструментів допомоги, колл-центрів, технічної підтримки, засобів розпізнавання та синтезу мови, навчальних сервісів) про доступність послуг для осіб з інвалідністю, їх сумісність із допоміжними технологіями.
Безоплатний доступ до відповідного програмного забезпечення надається постачальникам електронних комунікаційних послуг у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України», — пояснює Петро.
Що каже «Укрзалізниця»
В офіційній заяві «Укрзалізниця» дякує 1000 тестувальникам, які поділилися своїми відгуками про застосунок і допомогли зробити його ще більш зручним для користувачів.
Пресслужба додає, що на цьому робота не спиняється — розробники продовжують працювати над застосунком і його другим релізом із додатковим функціоналом.
Є шанс все виправити
Слід зазначити, що у перший місяць випуску будь-якого додатку розробники звертають увагу на зворотній зв’язок та виправляють недоліки, на які вказують користувачі.
Сподіваємося, що «Укрзалізниця» не ігноруватиме скарги про недоступність додатку. І в майбутньому буде долучати до тестування людей з інвалідністю, щоб одразу враховувати їхні потреби.
«Доступно.UA» продовжує слідкувати за подіями й розповідатиме вам новини, пов’язані з доступністю додатку.
Сподобалась стаття?
Підтримайте нас, щоб таких матеріалів з’явилось ще більше.
Найменування отримувача: ГО ДОСТУПНО.ЮА
Код отримувача: 41769847
Рахунок отримувача: UA563052990000026009006701299
Назва банку: АТ КБ “ПРИВАТБАНК”
Або станьте нашим патроном.