Сезонний квест для маломобільних груп населення з подолання водних перешкод оголошуємо офіційно відкритим!
Тротуари в снігу, а дорога — суцільна калюжа. І без пояснень зрозуміло, що для міської влади у пріоритеті яхтсмени та власники човнів. Комунальні служби розчищають дороги від снігу, нагромаджуючи кучугури на обочинах та пішохідних переходах, а потім дивуються, що сніг має здатність танути та затоплювати усе навкруги. Яка несподіванка!
Що важливо враховувати при реконструкціях вулиць аби наші дороги не перетворювались на канали?
- Асфальт та бетон створюють ефект плівки та не відводять воду.
- Матеріали з більшим коефіцієнтом фільтрації вологи — це ФЕМ та бруківка.
- Ваші мокрі ноги після променаду щойно відремонтованою вулицею — 100% чиясь службова недбалість.
- Красиво — не означає якісно. Часто чиновники витрачають купу грошей на “візуальні” елементи ремонтів: зупинки, плитку, делініатори, тощо. Але приходить велика вода і ми одразу розуміємо ціну “невидимого” боку реконструкцій.
- Уся вода з дахів має відводитись відразу у дощову каналізацію та дренажні ями, оминаючи пішохідні та проїзні частини.
- А колектори потрібно регулярно чистити від засмічення.
- Природні рішення водовідведення не варто ігнорувати: у містах має бути більше паркових зон та рослин, що краще вбирають вологу.
- Секретний інгредієнт — гравітація. Якщо смуга озеленення нижча відносно проїзної частини та тротуарів, то вода швидше потраплятиме у ґрунт.
- Покриття публічних просторів має бути в один рівень (без бордюрів і перепадів, їх полюбляють калюжі) та знову ж таки, вище рівня ґрунту.
- Відведення снігу та води має стати стратегічним питанням, а не ситуативною “розвагою” чиновників.
- І наше улюблене. “Піраміда Маслоу” для комунальників: спочатку пішохід, потім велосипедист, громадський транспорт, а вже потім — автомобілісти.
Оригінальне фото — beriFM, Ірпінь.
А ви вже плавали тротуарами цього року? Надсилайте фото ваших каналів!
Матеріал створили за підтримки Європейського фонду за демократію.