Блог

Доступність та три зірки — перевірка готелей

Доступність та три зірки — перевірка готелей

Скільки зірок повинен мати готель, аби бути доступним?

Чому їм відмовляють у присвоєнні зірок?

Чи дискримінують готелі людей з інвалідністю?

Нумо розбиратися!


Чи знали ви, що існує "спеціальна комісія із встановлення категорій готелям"? Так ось, днями при Державне агентство розвитку туризму України відбулось її перше засідання!

Виявилось, що готелі, починаючи із тризіркових, повинні бути доступними для маломобільних груп населення та відповідати всім нормам універсального дизайну.


І що в результаті?


  • Двом готелям відмовили у присвоєнні заповітних зірочок. Ще вісім пакетів відправили на доопрацювання — там не вистачило документів, щоб комісія могла прийняти рішення.



Яка ситуація з готелями в Україні загалом?


  • Це в ідеальному світі 10% усіх номерів повинні бути облаштовані для людей з інвалідністю. На практиці ж — у нас надто багато недоступних готелів вза-га-лі.
  • Є також випадки, коли доступний лише вхід. А ще є готелі, де облаштовані номери коштують дорожче, ніж "звичайні". А це, до речі, порушує Конвенцію про права людей з інвалідністю (яка чітко вказує, що послуги мають надаватися за ту ж суму, що і для всіх людей).

З нашого досвіду — бронюєш “облаштований” номер по телефону, а потім доводиться доплачувати за додаткові послуги, коли на місці виявляється, що доступний лише напівлюкс. Або вся "доступність" полягає лише у ширших дверях в номер. Таке трапляється часто.


Чи дискримінують українські готелі такими діями людей з інвалідністю?

Звичайно.


Але є і хороші кейси!

Часом в таких випадках можна вибити знижку. Часом адміністрація переселяє людей з інвалідністю в дорожчі номери за кошт закладу. І теперішня ситуація, коли недоступним готелям відмовляють у присвоєнні статусу тризірковості — хороший знак того, що туризм в Україні рухається у правильному напрямку.

Новини