Блог

Зиґзаґ: прямий шлях до доступності

Засновниця кафе «Зиґзаґ» Любов Цибульська поділилась досвідом у створенні зручного простору.




Як стали доступними

Безбар'єрність – це не щось, до чого ми прийшли в результаті довгих роздумів. Ми з самого початку знали, що кафе має бути доступним для всіх груп населення. У нас були певні складнощі з тим, щоб облаштувати стаціонарний пандус: між входом і тротуаром занадто мало місця. Тому ми придбали переносний, встановили кнопку виклику: людина натискає кнопку, виходить хтось із працівників із пандусом і забезпечує заїзд в кафе.


Наш заклад орієнтується на
людину в першу чергу,
і це наш обов'язок — зробити команду носіями наших цінностей

Звичайно, ми також одразу облаштували вбиральню: широкі двері, достатньо простору всередині для людини на візку та поручні. Ми подбали не лише про людей з інвалідністю, а й, наприклад, про батьків з маленькими дітьми. Встановили сповивальний столик, дитячий стілець, маємо іграшки для дітей.

До нас щодня приходять відвідувачі з маленькими дітьми. Люди з інвалідністю бувають не так часто. Хоча ми розуміємо, що це теж обумовлено непристосованістю міста, його незручністю для маломобільних груп населення. Якщо людина може потрапити до нашого кафе, це ще не означає що вона може подолати шлях до нього від свого дому. Спершу їй потрібно вийти з власного будинку, доїхати або дійти вулицями, де переважно високі бордюри. І в тих випадках, коли вони до нас таки приходять, ми розуміємо, наскільки доступність є виправданою, тішимося цим і чекаємо на наступний візит. Такі локації як кафе мають бути доступними для всіх, адже це дуже прості та необхідні задоволення.




Про персонал

Ми ще не проводили окремих тренінгів, але постійно спілкуємось із персоналом. Зиґзаґ має внутрішню філософію закладу. Коли у команду приходить нова людина, то адміністратор/ка пояснює наріжні речі для нас. Наш заклад орієнтується на людину в першу чергу, і це наш обов'язок — зробити команду носіями наших цінностей. Так, ти не завжди можеш контролювати поведінку персоналу. Це постійна робота, постійна комунікація.


З обов'язкових умов: команда має знати українську та англійську мови. Це принциповий момент, і ми докладаємо багато зусиль, щоб пояснити важливість спілкування державною мовою та за потреби англійською. Такі речі не є очевидними для багатьох закладів. А для нас це частина філософії закладу.





Фото зі сторінки закладу в інстаграм

Що таке доступність?

Це про людяність, справедливість. Найгірше що може статись — це сегрегація людей. Усі ми хочемо мати рівні можливості, мати доступ до простих речей відпочинку, спілкування з друзями, доброї їжі та напоїв. Це базові речі. Чому людина має себе в цьому обмежувати?


Про фішку закладу

Мабуть, про це варто запитувати людей, що нас обирають. Мені здається, що це, перш за все, атмосфера. Ми маємо спільноту однодумців. Переважна більшість наших гостей це люди, що приходять до нас постійно. Нам подобається вивчати їхні смаки, мати особливий зв'язок з ними, знати що вони люблять.


Мені здається, що це покоління нових українців, у хорошому розумінні нових, європейсько-орієнтованих, україно-орієнтованих. Зиґзаґ це постмайданний проєкт. У нинішньому форматі життя нашого кафе можливе лише після подій 2013-2014 років. Ми відкрили «Зиґзаґ» у 2016, і це природно витікало з тих змін, що відбулися і досі відбуваються в українському суспільстві.




Фото зі сторінки закладу в інстаграм


Як планують поліпшувати ситуацію з доступністю

Ми б хотіли встановити парковку для велосипедів, але знову ж таки на цьому етапі, ми бачимо що це більше про зміну інфраструктури міста. Що б ми тут не встановили, але, якщо людина від своєї домівки фізично не може до нас доїхати, тоді в цьому не буде сенсу. Треба поліпшувати місто, встановлювати пандуси, робити зручні тротуари, наземні переходи, легкі з'їзди з бордюру. Люди потребують облаштованого та комфортного міста.


Матеріал створили за підтримки

Європейського фонду за демократію.

#ДоступноРекомендує