«Я кажу» — застосунок, за допомогою якого невербальні люди можуть спілкуватись. Програму розробили українські айтівці відповідно до потреб однієї дівчинки, але зараз інструментом користуються діти та дорослі з порушеннями комунікації, військові після черепно-мозкових травм і навіть люди з порушеннями слуху.
Як працює «Я кажу»?
«Я кажу» — це цифровий інструмент альтернативної і додаткової комунікації з категорії «швидка комунікація». Програма дозволяє написати будь-яке слово, фразу, речення або текст і озвучити їх «голосом».
Застосунок підійде:
❗️ Важливо: користувачі повинні мати розвинену моторику, щоб друкувати текст на телефоні або планшеті. «Я кажу» конвертує написане в озвучення, що по суті працює як Google-перекладач без перекладача.
У застосунку немає обмежень на кількість використаних символів або збережених речень. Тобто невербальний користувач може сказати як і одну фразу, так і виголосити доповідь на кілька абзаців. Окрім цього, програма дозволяє спілкуватись за допомогою збережених фраз — їх можна редагувати, видаляти та сортувати у тематичних папках. Також комунікатор зберігає історію діалогів.
👉 Застосунок безплатний, завантажити його можна на платформах Play Market та App Store. Набір тексту і озвучення доступні українською і англійською мовами.
Хто вже користується комунікатором «Я кажу»?
Програму «Я кажу» створили для невербальної дівчинки — Даринки. У садочку вона активно спілкувалась за допомогою комунікатора TippyTalk, а зараз відвідуватиме з ним і школу. Коли Даринка освоїть навички письма та читання, їй знадобиться застосунок, який зможе озвучити не лише короткі фрази, а й довгі речення чи цілі тексти, для того, щоб, наприклад, без проблем відповідати на запитання біля дошки. Розробка «Я кажу» стане саме тим інструментом, який допоможе дівчинці навчатись, а також спілкуватись з однокласниками і вчителями.
Попри те, що Даринка ще не використовує «Я кажу», застосунок став у нагоді іншим.
Інна, дівчина з порушеннями слуху, яка спілкується жестовою мовою, тепер комунікує ще й через «Я кажу». У центрі «Карітас Стрий» вона вчиться купувати продукти у магазині за допомогою програми. Маленькими кроками, у форматі гри, фахівці допомагають їй соціалізуватись.
Військовий Василь, який отримав черепно-мозкову травму, використовує «Я кажу» під час проходження реабілітації. Через діагностовані афазію та аномію, у захисника порушена вербальна пам’ять, йому складно будувати речення. Спеціалістка, що працює з Василем, раніше застосовувала на їхніх заняттях комунікатор TippyTalk. Він значно розширив словник чоловіка. Згодом вони вирішили перейти на застосунок «Я кажу», який допоміг зробити поштовх у формуванні фразового мовлення та побудові речення. Зараз Василь самостійно формує фразу та вільно звертається з проханням до рідних і медичного персоналу.
Богдана, яка має порушення слуху, завдяки «Я кажу» ділиться із рідними почуттями. Зокрема, розповідає, як їй було страшно під час сигналу повітряної тривоги і чергової ракетної атаки росії. Використовуючи застосунок, дівчина також повідомляє близьким свої плани, а нещодавно Дана самостійно закупилась у магазині. Їй вдалось зробити це без жодної допомоги.
Невербальний Сергій через «Я кажу» щодня розповідає батькам, як пройшов день та як у нього справи, коли повертається з уроків. Мама хлопця дуже радіє, що вони розпочали використовувати застосунок, адже шукає шляхи для професійної реалізації сина після закінчення школи.
«В мене жевріє надія, що із програмою «Я кажу» в нашому житті щось зміниться на краще», — зазначає вона.
Громадська організація «Говори!» активно пілотує застосунок «Я кажу» і сподівається, що він допоможе спілкуватись усім, хто цього потребує. Якщо у вас виникнуть запитання чи труднощі під час знайомства з програмою, пишіть їм в соцмережах, вони обов’язково допоможуть.
Сподобалась стаття? Підтримайте нас, щоб таких матеріалів з’явилось ще більше.
Найменування отримувача: ГО ДОСТУПНО.ЮА
Код отримувача: 41769847
Рахунок отримувача: UA373052990000026009046710358
Назва банку: АТ КБ «ПРИВАТБАНК»
Наша сторінка на Buy Me a Coffee.
Або станьте нашим патроном.