БЛОГ

Як коректно взаємодіяти із людьми з інвалідністю: 5 простих правил

На картинці намальований чоловік, який користується кріслом колісним. Поруч із ним мальований пес. Текст на зображенні: Як коректно взаємодіяти із людьми з інвалідністю.

Чи замислювалися ви, що звичні слова чи дії можуть ненароком образити? Іноді навіть добрі наміри — як-от непрохана допомога — створюють незручність, а нетактовні запитання лише ускладнюють спілкування.

Громадська організація «Доступно.UA» підготувала поради, які допоможуть налагодити коректну й комфортну взаємодію з людьми з інвалідністю.

Наше відео — про правила екологічної комунікації. Його герої розповідають, чому важливо казати «людина з інвалідністю», а не «інвалід» чи «людина з особливими потребами». Адже слова формують ставлення.

Недоречні фрази на кшталт «як ти отримав травму» або «тобі, мабуть, дуже складно» лише посилюють дистанцію у спілкуванні.

Пам’ятаймо: людина завжди є більшою, ніж її інвалідність. Тож у спілкуванні варто зосереджуватися на тому, що об’єднує, а не на бар’єрах.

І якщо ви хочете допомогти — спершу запитайте. Дізнайтеся, яка саме підтримка потрібна, і дійте відповідно до інструкції.

Матеріал підготовлений в рамках проєкту «Доступні громади» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні U.S. Embassy Kyiv Ukraine.

Scroll to Top